دغدغه غیرفعال شدن خطوط اعتباری تلفن همراه پس از خاموش بودن خط برای مدت بیش از سه ماه از بین رفته و مشترکان دیگر نگران نیستند که پس از مدتی خاموش بودن تلفن، خط آنها از دسترس خارج شود.
به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از آنجا که بیشتر مشترکان ایرانسل دارای سیمکارتهای اعتباریاند و از امکان غیر فعال شدن سیمکارتشان پس از خاموش بودن خط تلفنشان برای مدت طولانی نگران بودند، اکنون این امکان فراهم شده تا با بهرهگیری از این سرویس جدید، اگر مشترکان به هر دلیل از خط ایرانسل خود برای مدتی استفاده نکنند، شماره آنها همچنان در مالکیتشان باقی بماند.
با توجه به اینکه طبق ضوابط شرکت ایرانسل، کلیه سیمکارتهای اعتباری که به مدت 3 ماه متوالی مورد استفاده قرار نگیرند به حال تعلیق دائم درآمده و به مالکیت این شرکت بازگردانده میشود (تعلیق مذکور شامل شماره سیمکارت است)، ایرانسل به مشترکانش امکان داده است که در صورت نیاز، با استفاده از سرویس جدید حفظ شماره، این مشکل را برطرف کنند.
بدین ترتیب، در صورتی که به هر دلیل قرار است برای مدتی بیش از 3 ماه، از خط ایرانسل استفاده نشود و مشترک تمایل دارد شماره مورد نظرش همچنان در مالکیتش باقی بماند، میتواند کد دستوری #1*160* را از خط خود شماره گیری کند.
پس از شمارهگیری این کد دستوری، مبلغی معادل 120.000ریال به عنوان هزینه اشتراک از اعتبار مشترک کسر میشود(برای فعال شدن این سرویس سیمکارت مشترک باید معادل این میزان شارژ داشته باشد) و بدین ترتیب این شماره به مدت یک سال برای او حفظ خواهد شد. همچنین میتواند در هر زمان برای اطلاع از باقیمانده دوره استفاده از این سرویس، کد دستوری #2*160* را شمارهگیری کند.